Didaktická pomůcka pro výuku prvouky v MŠ a na 1. stupni ZŠ
Nová DIDA 1
Didaktická pomůcka, která je určena pro výuku v mateřských školách a v 1. a 2. ročníku základní školy (mají navíc textové karty). Tato pomůcka je naší neprodávanější pomůckou v MŠ i ZŠ a je elementárním základem, který nemůže ve vaší školce nebo škole chybět.
Didaktická pomůcka je rozčleněna do 8 témat:
Jaro • Léto • Podzim • Zima • Rostliny a plodiny • Živočichové • Doprava • Rok, škola, domov, zdraví
I. JARO
- 4 ks větších (A4) a 8 ks menších (B5) demonstračních karet, 20 ks textových karet
II. LÉTO
- 3 ks větších (A4) a 12 ks menších (B5) demonstračních karet, 25 ks textových karet
III. PODZIM
- 4 ks větších (A4) a 7 ks menších (B5) demonstračních karet, 21 ks textových karet
IV. ZIMA
- 4 ks větších (A4) a 12 ks menších (B5) demonstračních karet, 23 ks textových karet
V. ROSTLINY A PLODINY
- 40 ks menších (B5) demonstračních karet, 75 ks textových karet
VI. ŽIVOČICHOVÉ
- 45 ks menších (B5) demonstračních karet, 89 ks textových karet
VII. DOPRAVA
- 3 ks větších (A4) a 14 ks menších (B5) demonstračních karet, 31 ks textových karet
VIII. ROK, ŠKOLA, DOMOV, ZDRAVÍ
- 2 ks větších (A4) a 42 ks menších (B5) demonstračních karet, 116 ks textových karet
Obrazová a textová část
Ke všem tématům je k dispozici obrazová (pro MŠ i ZŠ) a textová část (pouze pro ZŠ).
Nová DIDA 1 – obrazová část
Nová DIDA 1 – textová část
Materiál: Tvrdá lepenka 350g/m2, povrchová úprava průmyslové lamino u barevných ilustrací, lakovaná úprava u textových karet, odolné vůči opotřebení, lze otírat vlhkým hadříkem.
Příklady využití didaktické pomůcky na prvním stupni základní školy
Člověk a jeho svět
- napodobování zvuků zvířat, dopravních prostředků,
- třídění živočichů do různých skupin podle návodu učitele,
- třídění ostatních obrázků podle významových okruhů,
- skládání jídelníčků z daných obrázků, vymyslet recept na jídlo z dané zeleniny a ovoce,
- porovnávání obrázků s živými exponáty,
- sledovat a zaznamenávat kalendář počasí,
- vyber „co roste na louce“, kdo „žije v lese“, kdo „létá“ atd.
Matematika
-
určuj počet obrázků,
-
určuj pořadí první, poslední, hned před, hned za,
-
určuj obrázky ve sloupcích, řadách, vyhledávat obrázky na určitém místě (např.: 2. řada, 3. obr.),
-
sestav skupinu z daného množství obrázků,
-
vytvoř další skupinu, kde bude o 1, 2, 3 obrázky více, méně,
-
porovnávání množství dvou skupin obrázků méně, více, stejně,
-
porovnávání velikostí objektů na obrázcích, řazení od nejmenšího k největšímu a naopak,
-
jednoduché slovní úlohy (např.: 1. žák má 3 kusy ovoce, 2. žák má 4 kusy zeleniny, kolik mají celkem atd.),
-
přebíjená s kartami (větší věc x menší věc),
-
vyvození příkladů na sčítání a odčítání za pomoci obrázků, nebo karet s písmeny,
-
vyhledávání podobných tvarů ke geometrickým obrazcům.
Výtvarná výchova
- určování a procvičování barev,
- napodobování tvarů,
- ukázka obrázků k tematické práci,
- obkreslování,
- tvorba nových obrázků k rozšíření souborů.
Český jazyk
- čtení obrázků v řadě (udržení očního kontaktu),
- čtení obrázků ve sloupcích, uvědomění si rozdílu řada x sloupec,
- hledej k obrázkům protiklady,
- přilož k obrázku první písmeno malé i velké, připisuj písmena psací,
- přilož k obrázku první slabiku, utvoř řadu slabik a čti, popř. opisuj,
- skládání celých slov k jednotlivým obrázkům,
- určuj první a poslední hlásku, hlásku uprostřed slova,
- urči počet slabik ve slovu k obrázku, vytleskej rytmus a určuj délku slabik,
- popisuj situační obrázky, tvoř k nim věty,
- nácvik pravolevé orientace,
- ve skupině obrázků orientace v prostoru (nahoře, dole, za, před, pod),
- vyhledej obrázky které začínají písmenem m, p, s, l, ...,
- roztřiď obrázky podle prvního písmene,
- vyber obrázky, které označují slova jednoslabičná, dvojslabičná atd.,
- vytvoř jednoduchý příběh,
- vytvoření obrázkové osnovy a vyprávění příběhu podle ní,
- na kartách se slovy vyhledat určitá písmena, slabiky, číst celá slova,
- napodobování činností z obrázků,
- zapamatuj si co nejvíce obrázků z řady,
- uvolňování ruky (kreslení obrázků ve vzduchu, jednoduchých tvarů na papír, napodobování tvarů),
- skládání písmen z karet se slovy (z karet tvoří tvary písmen),
- vymýšlení rýmů podle obrázků,
- nácvik otázek – žák tvoří otázky, aby odpovědí byl objekt na obrázku.
Hudební výchova
- obrázky k písničkám (Koulelo se koulelo, Prší, prší, Kočka leze dírou, Skákal pes, Já do lesa nepojedu, Když jsem já sloužil),
- vytleskávání rytmu, napodobování pohybů a zvuků zvířat.
© NovaDida, spol. s r. o. Obrázky a texty jsou chráněné autorským zákonem a je zakázáno je kopírovat a stahovat. Prosím, respektujte naši práci. Děkujeme.
Obrázky Nová Dida používáme ve školce již léta téměř každý týden. Jsou dětem srozumitelné, odolné proti poškození, trvanlivé barvy. Mohu doporučit.
Obrázky Nová Dida používáme ve školce již několik roků. Jsme velká školka, máme proto již tři krabice :-) Obrázky jsou velmi hezké, z pevného materiálu, využíváme ke všem tématům.
Využívám skoro každodenně při své práci speciálního pedagoga pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Je to super. Nyní jsem také nově využila při výuce českého jazyka a hlavně pro rozvoj slovní zásoby pro děti s odlišným mateřským jazykem, také se mi osvědčilo.
Velmi dobře připravená pomůcka, která u žáků rozvíjí mimo jiné i slovní zásobu.